ENERGIA NATURA > BLOG > TOP-management vybírá služební vozy (18.5.2015)
Management vybírá služební vozy

Co ženy nikdy nepochopí

18. května 2015      Rubrika: Pravidla mužského světa, To si musíte přečíst
Jazyk:

Chcete vědět, jaké problémy řeší muži v TOP-managementu velkých společností? Co se odehrává za zavřenými dveřmi porad vedení? Jak byste se tam cítili vy? A proč tak málo žen zastává vedoucí funkce? Nápovědu vám dá následující rozhovor inspirovaný skutečným zážitkem autora.

 

Místo děje: velký průmyslový závod kdesi v Čechách.

Hlavní aktéři: (jména reálných postav jsou změněna)
Jan Malý – generální ředitel ()
František Nesrsta – technický ředitel ()
Jiří Brandejs – výrobní ředitel ()


Pondělí dopoledne po pravidelné poradě vedení.
Zasedací místnost úseku GŘ...

 

: „Franto, ještě na okamžik. Musíme dořešit ty auta.“

: „Myslíš tu obměnu našich služebních?“

: „Připomínal jsem ti přece ten limit od akcionářů…“

(váhavě): „Vím, ale ten nový model Passatu ještě nebude.“

(podrážděně): „Jak to? Vždyť  jsi to měl potvrzené přímo od importéra!“

(opatrně): „Vím,… ale fakt, snažili se, a došlo k posunu náběhu výroby. Takže bychom šli zase do stejných modelů.“

(náhle vstupuje do diskuze): „Stejných úplně ne, jsou přece faceliftované.“

(přezíravě): „To je blbost.“

: „A nešel by ten operativní leasing nějak prodloužit? Ten můj Passat jezdí v pohodě.“

(s mírně zvýšeným hlasem, přesto klidně): „Jirko, proto je to operativní leasing, aby se pravidelně obměňovala auta.“

: „Co takhle jinou značku?“

(rázně): „To nám neprojde na představenstvu.“

: „Proč? Když splníme celkový finanční limit…“

(znovu vstupuje do diskuze): „A nešel by ten limit změnit?“

: „Šel. A ty to na příštím představenstvu sám navrhneš a zdůvodníš, ano?“

(snaží se uklidnit diskuzi, obrací se k GŘ): „Honzo, čím teď jezdí  náš hlavní chlebodárce v Praze?“

: „Naposledy jsem ho viděl v Mercedesu, ale myslím že má i Panameru (pozn. autora: Porsche Panamera, prémiový model značky). Ale znáš ho. On ty auta moc neřeší. Co to dalo práce, než ho přemluvili, aby jezdil tím Eskem (Mercedes-Benz, třída S, nejvyšší modelová řada, pozn. autora).“

(snaživě): „No, mě by moc dlouho přemlouvat nemuseli.“

: „Tak dost! Takhle se nikam nedostaneme. Franto, co tam máme za další volbu?“

: „No, ještě mě napadlo to kupé, … abychom nemuseli měnit značku aut.“

: „Jóó, ty myslíš to CéCéčko (VW Passat CC, mezi manažery více ceněná verze řady Passat, pozn. autora). Jak to tam vychází nákladově?“

: „Právě že dobře. A vyšlo by i na slušnou výbavu.“

: „Tak jo. Připrav kalkulaci a přepošli to Marcele (finanční ředitelka společnosti), ať se na to mrkne. A nezapomeň mi tak hodit pořádný motor, aspoň šestiválec.“

: „Jasně. Už to vidím. Jak to postavíme tady na dvůr, tak zase půjdou z dílen nějaký přiblblý poznámky.“

(náhle ožije): „No, oni by možná nebyly, kdyby dostali ty slíbené Fabie.“

: „No počkej, vloni dostali dvě.“

(zklamaně): „Můj požadavek byl přece na dvojnásobek. A ty dodaný byly úplně holý, málem bez motoru. Každou chvíli jsou v servisu.“

: „Mají s tím umět jezdit, škoda dávat něco lepšího…“

(vstane z křesla): „Takže pánové jsme domluveni. Končím diskuzi.“


Po dvou měsících...
Nová auta stojí na dvoře před budovou vedení závodu.
Mezitím v kanceláři TŘ...

 

(vstoupí rázně do místnosti): „Tak co, Franto, už jsi ho ho stihl pořádně projet?“

(rozmrzele): „No…, mám docela problém.“

(překvapeně): „Co zase?“

: „Má jen čtyři místa. A nás je doma pět. Jak budu přepravovat rodinu? A co dovolená?“

(rozzlobeně zvýší hlas): „Děláš si ze mě srandu? Kdo vybíral ty auta? To sis nevšiml?“

: „Víš… voni Němci mají širší zadky. Říkal jsem si, že my se tam v pohodě všichni poskládáme. Nedošlo mi, že tam bude mezi těma seslema vzadu takovej…“ (a divoce gestikuluje rukama)

(přeruší jeho gestikulaci): „Vím. Hele to je tvůj problém. Ty ale dokážeš člověku zkazit náladu. To bych tě měl snad vyměnit. Jestli takhle řídíš celej technickej úsek…“

: „To bude v pohodě. Jen jsem tě chtěl požádat o občasný půjčování firemního Vanu (VW Multivan, 7-místný mikrobus, pozn. autora).“

(netrpělivě): „Hele dobrý. Promiň, mám za chvíli masáž.“

(zvědavě): Jo, to je ta paní od Jirky? A chodí k tobě do kanceláře?“

: „Jo, má s sebou takový to přenostný masážní lehátko. Zlatý ručičky, na ty moje zhuntovaný záda. O víkendu jsem zase makal na chalupě.“

: „Ta by se šikla i mě. Já taky furt něco spravuju na baráku.“

: „Trpělivost. Počkej až tady budeš generálním. A vyřiď už konečně ty dvě Fabie, ať mě s tím Jirka už pořád na poradách neotravuje.“

: „Příští týden tady budou. Prodají nám je z tý fabriky v Plzni, ty jetý…  Stejně se bude provoz redukovat, tak to bude dobrý dočasný opatření.“

(loučí se): „A domluv tu školu smyku v Mostě pro celý vedení. Ať se trochu rozptýlíme.“


 

E p i l o g

Po 6-ti měsících od nákupu nových služebních vozů VW Passat CC byl GŘ rozhodnutím akcionáře odvolán ze všech svých funkcí. Musel vrátit také služební vůz.
Na jeho místo nastoupil VŘ, na kterého se při nákupu nových vozů zapomnělo.
TŘ zůstal na svém místě. Jezdí stále s Passatem CC. Začal se zajímat o turistiku, která je oblíbenou zálibou nového GŘ.

-dan-